Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.

Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken halen. Vorig schooljaar behaalden we met onze leerlingen de volgende resultaten:

  • Rekenen: 83% van de leerlingen haalden het streefniveau
  • Lezen: 70% van de leerlingen haalden het streefniveau
  • Taal: 91% van de leerlingen haalden het streefniveau

Dat is een gemiddelde van 81%, daarmee hebben we onze ambitie behaald en daar zijn we trots op. Momenteel zijn we aan het onderzoeken op welke manier we de doelen van Burgerschap kunnen meten. 

Ten slotte deden op onze school 24 leerlingen mee aan de doorstroomtoets. Gemiddeld behaalden we een score van 159.

Resultaten doorstroomtoets:

  • Pro/vmbo 38%
  • Vmbo bb/kb 42%
  • Vmbo kb/gl-tl 21%
  • Vmbo gl-tl/havo 0%
  • Havo/vwo 0%
  • Vwo 0% 

Uitstroom

We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:

  • voortgezet (speciaal) onderwijs met als doel een diploma.
  • praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
  • voortgezet speciaal onderwijs met als doel (beschut) werk of een plek in dagbesteding.

In schooljaar 2023 stroomden 57 leerlingen uit naar het voortgezet (speciaal) onderwijs. Van deze leerlingen vond 21% een plek in het diplomagericht vervolgonderwijs en 21% in het praktijkgericht voortgezet speciaal onderwijs. Deze cijfers verschillen van jaar tot jaar en worden sterk bepaald door de mogelijkheden van de groep leerlingen. Ook gaan er elk jaar kinderen terug naar het regulier basisonderwijs of speciaal basisonderwijs.

stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.

We streven ernaar dat 75% van onze oud-leerlingen daar nog zit. Vorig schooljaar zaten 87% oud-leerlingen nog op dezelfde uitstroomplek. We hebben onze norm behaald.